محل تبلیغات شما

یک داستان ، رمان یا نمایشنامه ممکن است به دلایل مختلف به جایگاه ادبیات برسد: یک سبک نوشتاری متمایز ، یک طرح جذاب یا بینش قابل توجه فلسفی. با این وجود بیش از هر چیز دیگر ، آثار ادبی دارای شخصیت های قوی و به یاد ماندنی هستند. اگرچه شخصیت های بزرگ کاملاً اصیل احساس می شوند ، اما مطالعه عملکرد آنها در داستان به منتقدان اجازه می دهد تا آنها را در چند نوع شخصیت اصلی دسته بندی کنند.


قهرمان داستان کوتاه فارسی

قهرمان داستان قهرمان یا قهرمان داستان است. قهرمان اصلی یک هدف دارد ، چیزی که خودش می خواهد. شاید او به این هدف نرسد ، اما با پیگیری آن ، نقشه را به جلو می برد. قهرمان داستان در طول داستان دستخوش توسعه شخصیت می شود. او در پایان دقیقاً همان شخصی نیست که در ابتدا بود ، نتیجه مستقیم وقایع داستان. یکی از قهرمانان مشهور ادیسه ، قهرمان "ادیسه" هومر است که در حالی که هدف خود را برای بازگشت به خانه و خانواده خود دنبال می کند ، در دریا یک سری ماجراهای دارد.



آنتاگونیست

آنتاگونیست در مقابل اهداف قهرمان داستان ایستاده است. یک آنتاگونیست نیازی به شرور و یا حتی بدخواه بودن ندارد ، اما باید یک مانع مناسب برای قهرمان داستان باشد تا درگیری های زیادی در داستان ایجاد کند. پرستار راتچ ، در رمان "One Fww Over the Cuckoo Nest" از کن کسی ، رقیب قهرمان نهادینه شده ، راندل پاتریک مک مورفی است. ارزشهای نظم و آرامش وی در پناهندگی با ارزشهای آزادی و انتخاب فردی وی در تضاد است.


فویل

فویل همتای قهرمان اصلی است ، که به داستان کمک می کند تا یک کشش دراماتیک یا کمیک اضافی ایجاد کند. در حالی که آنتاگونیست به طور مستقیم با اهداف قهرمان داستان مخالف است ، فویل بیشتر در تضاد با شخصیت قهرمان داستان است. غالباً ، فویل قسمت سبکتر شخصیت اصلی را بیرون می آورد ، یا باعث می شود قهرمان داستان به روشی جدید درباره مشکلات داستان فکر کند. نمونه کلاسیک آن فالستاف از "هنری چهارم" شکسپیر است که یک ورقه بزرگ و بزرگ برای شاهزاده هال قهرمان است.


شخصیت سهام

اکثر داستان ها و رمان ها برای شخصیت های فرعی نقش دارند ، که می تواند به سرعت مشخص شود و برای مخاطبان عصر آنها آشنا شود. این شخصیت ها به میزان قابل توجهی که قهرمان داستان رشد می کند ، پیشرفت نمی کنند ، اما برای کمک به پیشبرد داستان ، نقش های محدودتری را بازی می کنند. بانکدار حریص ، مدیر سختگیر و برنامه نویس بی نظیر رایانه همه بلافاصله برای خوانندگان مدرن آمریکایی قابل شناسایی هستند. اگر نویسنده مهارت کافی داشته باشد ، می تواند یک شخصیت ثابت داشته باشد و ابعاد اصلی را به شخصیت آنها نشان دهد.


انواع تعت در یک طرح

در حالی که همه طرح ها با یکدیگر کمی متفاوت هستند ، هر طرح باید حاوی یک عنصر اصلی باشد - تعارض. درگیری نیروی محرکه ای در درون یک طرح است که شخصیت ها را به بازیگری یا عدم عمل سوق می دهد و کنش داستان را به پیش می برد. بسته به ماهیت داستان ، مجموعه ای از انواع مختلف درگیری در درون یک طرح وجود دارد. در برخی موارد ، فقط یکی از این اشکال درگیری مسئول شکل دادن به حوادثی است که طرح را پر می کند ، در حالی که در موارد دیگر ، بیش از یک نوع درگیری وجود دارد.


شخصیت در مقابل شخصیت

متداول ترین نوع تعارض شخصیت در مقابل شخصیت است. در این نوع تعارض کلاسیک ، یک شخصیت ، یک قهرمان داستان ، از نظر جسمی یا روحی با شخصیت دیگری ، آنتاگونیست مبارزه می کند. این نوع درگیری را می توان در همه جا یافت ، از فیلم های کلاسیک غربی که در آن یک گاوچران سیاه پوش به شهر می رود و مرد سفیدپوش را به قصه های سنتی مانند Rumpelstiltskin ، که در آن یک پادشاه و یک ملکه با Rumpelstiltskin شر مبارزه می کنند ، به چالش می کشد ، که تهدید به تولد اولین مادرشان می کند.


شخصیت در مقابل خود

در برخی از داستان ها درگیری از یک منبع خارجی نیست ، بلکه از درون خود شخصیت است. اغلب شخصیت در مقابل خود درگیری شامل یک درگیری داخلی یا تلاش برای غلبه بر ترس یا نگرانی است. به عنوان مثال اگر شخصیتی با تقلب یا نخوردن در یک آزمایش دست و پنجه نرم می کند ، شخصیت با خودش درگیری دارد ، اندازه انتخابی را که می خواهد انتخاب کند وزن می کند و با تصمیم خود درگیر می شود.


شخصیت در برابر طبیعت

وقتی مشکلی که شخصیت با آن روبرو می شود دنیای طبیعی را شکل می دهد ، شخصیت باید با شخصیت در مقابل تعارض طبیعت کنار بیاید. بسیاری از داستان ها با این نوع درگیری ها ، شخصیتی را نشان می دهد که در بیابان گیر افتاده و برای بقا با عناصر می جنگد. داستان هایی که در آن شخصیت ها باید در برابر بلایای طبیعی روبرو شوند نیز در این گروه کلاسیک قرار می گیرند.


شخصیت در مقابل جامعه

وقتی هنجارها یا قواعد جامعه از رسیدن شخصیت به اهدافش جلوگیری می کند ، یک طرح دارای شخصیت در مقابل تعارض جامعه است. بسیاری از داستان های علمی تخیلی که جوامع dystopian را نشان می دهند شامل این نوع تعت است. به عنوان مثال ، در "بخشنده" ، ساخته لوئیس لولری ، نوجوانی 13 ساله به نام جوناس باید با عواقب این واقعیت برخورد کند که هر آنچه دروغ می پنداشت ، دروغ است ، این نوع درگیری را نشان می دهد ، زیرا جوناس باید با در جامعه خود حاکم استدر زندگی او غیر قابل زندگی است.

https://is.gd/g9D35A

https://v.gd/45DDFu

http://lnkiy.in/ezLMg

shorturl.at/hrxUW

https://cutt.ly/xhnNghQ

https://bit.ly/3opR3Q1



متخصص بهینه سازی موتور جستجو (سئو) چیست؟

تنظیم مرحله برای روکش پرسلن - اتصالات ، ارتودنسی و دوره ای

ارتودنسی یکی از کاربردی‌ترین خدمات دندانپزشکی

، ,شخصیت ,داستان ,یک ,قهرمان ,کند ,قهرمان داستان ,می کند ,شخصیت در ,در مقابل ,که در ,اهداف قهرمان داستان

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

روناس طرح socialplus طراحی سایت قصه مجله ساعت sarjoo98 مقالات طراحی اپ موبایل فانوس خیال طراحی اداری تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی